اکسسوری مردانه چیست و چه کاربردهایی دارند؟

اکسسوری مردانه

تعریف اکسسوری مردانه

اکسسوری مردانه: به طور کلی به انواع لوازم جانبی و متعلقات فرعی گفته می شود که در کنار لباس های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع لوازم جانبی یا اکسسوری ها تمام چیزهایی هستند که ما در استایل مان از آنها استفاده می کنیم تا جلوه و زیبایی لباس های اصلی را بهبود ببخشیم و ظاهرمان عالی تر به نظر برسد. اکسسوری ها همچنین نشان دهنده سبک شخصی و سلیقه هر فرد در انتخاب لباس و استایل می باشد.

با وجود اینکه اکسسوری ها در برابر لباس های اصلی، از اهمیت کمتری برخوردار هستند و ما برای استایل کردن به لباس های اصلی بیشتر توجه می کنیم، اما اگر اکسسوری ها به درستی انتخاب شوند می توانند تاثیر چشمگیری در استایل ما داشته باشند. امروزه اهمیت لوازم‌جانبی در زمینه پوشاک غیر قابل انکار می باشد.

برای شیک به نظر رسیدن باید همیشه تناسب اکسسوری و لباس را حفظ نمود. یکی از ویژگی‌های اکسسوری این می باشد که تاریخ مصرف ندارد و می‌توان آنها را تا مدت‌ها با انواع لباس ها و تیپ‌ها ست کرد.

شاید اولین نکته‌ای که در رابطه با شیک بودن یک استایل مردانه به ذهنتان برسد، اهمیت کفش ها باشد. در حالی که اکسسوری های دیگری نیز وجود دارد که اهمیت دادن به آنها می تواند خوش پوشی یک مرد را نشان دهد.

انواع اکسسوری مردانه

از مهم‌ترین اکسسوری مردانه می توان به انواع عینک آفتابی، کمربند، ساعت مچی، کراوات، کیف دستی، کیف پول، دستمال جیبی، ساس بند ، انگشتر و سایر زیورآلات اشاره نمود.

ساعت مچی

از محبوب‌ترین اکسسوری مردانه که بیشتر آقایان به آن علاقه خاصی دارند می‌توان به ساعت مچی اشاره کرد. می‌توان از انواع ساعت های مچی با توجه به موقعیت های مختلف استفاده کرد. در سال‌های اخیر دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند نیز به عنوان یکی از اکسسوری شیک مردانه مطرح شده است. معمولاً آقایان برای مهمانی های غیر رسمی و یا جمع دوستانه ممکن است از انواع ساعت های هوشمند، ساعت با بند سیلیکونی یا چرمی استفاده کنند. اما برای مجالس رسمی و قرارهای کاری از ساعت های مچی فلزی استفاده نمایند

آقایان با داشتن یک ساعت مچی جذاب توجه‌ها را به خود جلب می کند و بسیار باشخصیت به نظر می‌رسند. توجه داشته باشید ساعتی را انتخاب کنید که کاملا اندازه دستتان باشد و همچنین با شوق و فعالیتی که دارید تناسب داشته باشد.

ساعت مچی

تقریباً هیچ مرد خوش لباسی را مشاهده نمی کنید که ساعت مچی نداشته باشد. اگر تیپ ساده و مینیمال هنری را می‌پسندید بهتر است بر اساس اکثریت لباس‌های خود نسبت به خرید ساعت اقدام کنید.

اگر طرفدار سادگی می باشید می توانید از یک ساعت بند چرمی قهوه ای و یا مشکی استفاده نمایید.

کمربند

از اصلی ترین و محبوبترین اکسسوری مردانه می توان به کمربند اشاره نمود. در واقع این آیتم از ضروری ترین و پرکاربردترین اکسسوری مربوط به پوشاک آقایان میباشد. این اکسسوری تنها برای زیبایی به کار نمی رود و برای نگه داشتن شلوار در حالت متناسب آن لازم می باشد. برای انتخاب کمربند باید به لباس های خود دقت کنید چرا که رنگ و جنس کمربند مستقیماً به رنگ و جنس و همچنین فرم لباس تان بستگی دارد.

توجه داشته باشید که پیش از خرید کمربند حتماً به تناسب به جنس و رنگ این اکسسوری با لباس های تان دقت کنید.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید هنگام خرید کمربند به آن دقت کنید، سگک آن می‌باشد. این قسمت از کمربند مهمترین قسمت آن می باشد چرا که بسیار در دید افراد قرار دارد. شما می توانید برای استایل بهتر سگک کمربند خود را بر اساس جنس و رنگ ساعت مچی خود انتخاب نمایید.

برای اینکه در موقعیت های مختلف بتوانید از کمربند درستی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می شود که یک کمربند رسمی و یک کمربند غیر رسمی داشته باشید.

معمولاً کمربند های رسمی از جنس چرم و در رنگ های قهوه ای، و خنثی می باشند.

 

کراوات

از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این اکسسوری مردانه باید دقت کنید جنس، رنگ و بلندی آن می‌باشد. افرادی که از هیکلی درشت و قدی بلند برخوردار می‌باشند، بهتر است که از کراوات های پهن استفاده کنند، به طوری که بلندی آن ها تا سگک کمربند برسد. کروارت یکی از اکسسوری هایی هست که همراه کت و شلوار جلیقه برای مراسم و جلسات رسمی مورد استفاده قرار میگیرد.

افرادی که از قد کوتاهی برخوردار هستند و لاغر اندام می باشند، بهتر است از کراوات های کوتاه و باریک استفاده نمایند.

هنگام خرید کراوات، توجه داشته باشید که رنگ آن را نسبت به رنگ پوست، کت و پیراهن تان انتخاب نمایید.

اگر پوستی سبزه و گندمی رنگ دارید بهتر است از کراوات هایی با رنگ های گرم استفاده کنید. اما اگر پوست سفیدی دارید، بهتر است از کراوات های با رنگ های ملایم استفاده کنید.

گیره کراوات نیز یکی از اکسسوری مردانه به شمار می‌رود که به شما پیشنهاد می شود آن را با توجه به سگک کمربند، دکمه سرآستین و یا ساعت مچی تان انتخاب کنید.

در میان گروههای کراوات رنگ های نقره ای و طلایی از سایر رنگ‌ها محبوب تر می باشند.

دستبند

آقایان می‌توانند با توجه به فرم و جنس لباس خود از انواع مختلف دست بندها استفاده کنند. به طور مثال دستبندهای بافت برای تیپ اسپرت مناسب می باشد اما دستبندهای طلای مردانه برای تیپ های رسمی مناسب تر می باشند.

به سایز این اکسسوری مردانه نیز دقت کنید.

دستبند

همچنین توجه داشته باشید که دستبند با رنگ های سرد برای پوست با تناژ سرد و رنگ های گرم برای پوست با تناژ گرم مناسب تر می باشد.

ترکیب چرم و طلا نیز بسیار برای دستبند جذاب به نظر می‌آید که بسیاری از مردان از آن استفاده می‌کنند.

عینک آفتابی

از دیگر اکسسوری مردانه عینک آفتابی می باشد که تاثیر شگفت انگیزی بر استایل مردان می گذارد. به گونه ای که یک آقا می تواند با انتخاب عینک آفتابی درست متناسب با فرم صورت اش استایل خود را چند برابر بهبود ببخشد. البته توجه داشته باشید که حتما بر اساس فرم صورت خود عینک آفتابی مورد نظر را انتخاب کنید تا تأثیر چشمگیری داشته باشد. کت تک مردانه و عینک برای کسانی که می خواهند استایل جذاب و شیک داشته باشند یکی از بهترین انتخابها می باشد.

اگر صورتتان مربعی می باشد بهتر است به سراغ عینک های گرد بروید تا زاویه های تیز صورت شما کمتر به چشم بیایند.

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام خرید عینک آفتابی به آن دقت کنید، رنگ پوست و موی تان می باشد. مثلاً برای پوست با تو نظر بهتر است که از رنگهای خاکستری، مشکی و بنفش استفاده کنید.

کلاه

خوشبختانه کلاه های متنوعی در بازار موجود می باشند که برای تکمیل تیپ های شخصیتی مناسب می باشد. توجه کنید که طرح و رنگ کلاه را بر اساس لباس اصلی انتخاب نمایید. در واقع نوع کلاه باید با استایل شما همخوانی داشته باشد.

ساس بند

ساس بند به بند های مجزای گفته می‌شود که از دو طرف شانه‌ها به شلوار وصل میگردد. از این اکسسوری مردانه زیاد استفاده نمی شود اما گروهی از آقایان به این اکسسوری علاقه زیادی دارند. توجه داشته باشید که اگر شانه های پهن دارید از ساس بند پهن و اگر بدن ظریف و کوچکی دارید از ساس بند باریک استفاده نمایید.

انگشتر

انگشتر

انگشتر از پرکاربردترین اکسسوری و جواهرات مردانه می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی در بین آقایان برخوردار است. انتخاب این آیتم بسیار به سلیقه شخصی هر فردی بستگی دارد.

 

دستکش

دستکش یکی از اکسسوری های مردانه است که در فصل های سرد سال همراه پالتو مردانه مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی و جذابیت خاصی به اقایان می دهد. دستکش های بافت و یا چرم دو مورد است پرطرفدارترین انتخاب ها می باشند. دستکش روزهای برفی، دستکش رانندگی، دستکش های چرم با رنگ‌هاییست که می‌توانند بر اساس ترند رنگ پاییز انتخاب شوند.

اکسسوری دستکش

کیف پول

انتخاب اندازه کیف پول با توجه به وسایلی که بیشتر اوقات از آنها استفاده می کنید، یک تصمیم شخصی می باشد. معمولاً کیف پول از جنس چرم بهترین گزینه برای خرید می باشد چرا که دوام بالایی دارد. شما می‌توانید برای ست شدن آن با دیگر اکسسوری ها از جمله کمربند و ساعت مچی خود، آنها را انتخاب نمایید.

زیورآلات مردانه

جواهرات و زیورآلات نیز از انواع اکسسوری مردانه می باشند که امکان دارند از جنس فلزات گرانبها همچون نقره و یا پلاتین باشند. همچنین امکان دارد از جنس چرم و یا سنگ باشند. از این اکسسوری معمولاً برای نشان دادن موقعیت اجتماعی استفاده می‌شود. مثلاً داشتن حلقه به معنای متاهل بودن فرد میباشد.

گردنبند مردانه

شال گردن

اشتباه از اگر استفاده از شال گردن را منحصر به روزهای زمستانی دوران کودکی دانست. انتخاب در سطح یک شال گردن می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در استایل شما داشته باشد. شما می‌توانید بر اساس لباس های خود و برای داشتن بیشترین همخوانی از شال گردن های ساده و یا طرح دار استفاده نمایید.

شال گردن

دستمال جیبی

این اکسسوری مردانه در تنوع  نظیری از رنگ و طرح در دسترس آقایان می باشد و آنها می‌توانند همراه با کت و شلوار خود از آن استفاده کنند. شما می توانید از یک دستمال جیبی تک رنگ استفاده کنید و یا ست کردن آن با توجه به جنس پارچه کت شلوار خود فکر کنید.

نکته

توجه داشته باشید که بیش از حد از زیورآلات استفاده نکنید و یا دچار اشتباه در انتخاب هماهنگ آنها نشوید. به هارمونی و تناسب اکسسوری ها با لباس ها دقت کنید. در واقع اکسسوری تکمیل کننده استایل و تیپ شما می باشد و استفاده از آن برای خوش استایل بودن از اهمیت بالایی برخوردار است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *